2012-12-17

Penselvård

När man investerar mycket pengar i bra penslar, då gäller det att man tar hand om de så de håller i flera år.
De jag använder dagligen brukar jag tvätta några gånger i veckan. Men de jag inte använder tvättar jag en gång i månaden ändå, för att hålla de fräscha. Jag tvättar med diskmedel för att få de riktigt rena, schampo fungerar bra med men det är inte bakteriedödande.
 
 
Puderborsten:
Blöt ned borsten, ta en klick diskmedel i  handflatan. och jobba försiktigt in medlet i borsten.
 
 
skölj borsten nogrannt och sen krama ur vattnet. Lägg penseln ner på en handduk för att torka.
 
Kabukiborste
Tvättas som puderborsten  men kabukiborsten är lite svårare att tvätta än puderborsten. Den består av strån i olika längder och är tätare.
En kabukiborste  mår bra av att stå uppochner och torka.
 
Pensel
Tvättas som de andra.
 
Mascara roll
Blöt borsten, lägg en klick diskmedel i handflatan, och kupa handen runt borsten och dra borsten fram och tillbaka, skölj tills det inte kommer någon färg. Låt torka liggandes på handduken.
'
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0