2012-07-10

Ögonfransförlängning?

Jag jobbar ju med ögonfransförlängning, vad är det? det är många som undrar, hur det går till? hur sitter det? sätter du de på huden? klämmer du fast de med en tång?
 
Jag använder mig av metoden singles, det är en syntetfrans som man fäster på sin egna frans med ett lim, ca 1-2mm utanför huden. man fäster endast på förlängning på fransar som är "mogna" det betyder att man endast fäster syntetfransar på en frans som är färdigvuxen. Man byter ut sina egna fransar hela tiden, en frans har en livslängd på ca två månader, den växer i en månade sen sitter den fullvuxen i ca en månad, det är därför man säger att en fransförlängning håller ca en månad, och därför man fyller på var 3:e - 4:e vecka, då sätter man på de nya mogna fransarna som var på utväxt gången innan.
 
 
Alla har vi olika ögon, där av ser alla fransförlängningar olika ut, beroende på hur många fransar man har och hurdant öga man har. Alla passar inte i samma längder eller böjning. man har ca 150st fransar på vardera öga men man förlänger ca 65-85 per öga (de som är mogna/fullvuxna)
 
Gå gärna i på hemsidan, "fransförlängning, såhär går det till"  för att se bilder på när jag förlänger

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0